Nöjda kunder rekommenderar oss till vänner och kollegor
Våra kunder fick svara på frågan: ”Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera KGK till en kollega eller en vän?” Vi fick resultatet 44, vilket tydligt indikerar att vi har lojala kunder som gillar det vi gör och erbjuder. Lojaliteten mäts enligt Net-Promoter-Score (NPS) på en skala mellan -100 och 100 där ett resultat över 20 tolkas som mycket högt. Starkast NPS har våra affärsområden Marin & Fritid och Bilhandel.
Vi har nöjda kunder (!) och ligger högt upp på Nöjd-Kund-Index-skalan (NKI). Vi håller ett stabilt värde på 85 av 100, vilket är strax över resultatet på 84 från 2022. De affärsområden som är nöjdast med oss är även här Marin & Fritid och Bilhandel. Vi utvärderar såklart vilka faktorer som gör att vi får bäst betyg inom dessa affärsområden för att lära oss hur vi ytterligare kan stärka våra kundrelationer inom hela organisationen.
Sollentuna 191 49
Sverige