I somras skickade Eura Mobil ut de första bilderna på sin nya helintegrerade modellserie baserad på Mercedes Sprinter. Men bara exteriörbilder. Nu kan vi visa hur den ser ut på insidan.
Av Stefan Janeld
Eura Mobil har haft modeller på Mercedes Sprinter i flera år. Men det har varit halvintegrerade modeller. Integra GT är helintegrerad. Men inte en helintegrerad version av sina halvintegrerade syskon. Det är en helt egen skapelse med ett nytt chassi som tillverkas av AL-KO. Det nya med chassiet är att det är extra lågt och indelat i tre zoner.
Att det är extra lågt gör att man kan få 30 cm högt dubbelgolv och över två meter ståhöjd i bodelen utan att bilen blir särskilt hög. De tre zonerna ska hjälpa ägaren att fördela lasten på ett jämnt sätt över hela bilens längd.
- Zon 1: Mellan hjulaxlarna. Här är tankarna placerade
- Zon 2: Precis bakom bakaxeln. Förvaring med lastslädar
- Zon 3: Längst bak. Garaget
I bildgalleriet nedan kan du bekanta dig närmare med långbäddarsversionen – IL 726 EF. Det finns även en modell med fristående dubbelsäng (queensbed) – IL 726 QF
Eura Mobil IL GT 726 EF
Baseras på Mercedes Sprinter/AL-KO, LxBxH 747 x 232 x 298 cm, hjulbas 4 107 mm, totalvikt 3 500/4 500 kg