Instegsfabrikatet Sunlight, kĂ€nda för prisvĂ€rda husbilar med hög kvalitet, vill Ă€ndra sin image. FrĂ„n att vara ett instegsfabrikat med ekonomi och förnuft som kĂ€rnvĂ€rden vill man fĂ„ en mer Ă€ventyrlig image, locka de unga och Ă€ventyrliga husbilisterna. Man gör det med en ny logga och en ny slogan â âAdventure Nowâ.
Â
Av Stefan Janeld
Â
I pressmedelandet frĂ„n Sunlight Ă€r det vĂ€ldigt mĂ„nga ord som beskriver hur de gĂ„r frĂ„n sin röda logga till en mer tidlös. Hur inredningen följer en mer dĂ€mpade fĂ€rgskala. Jag scrollar snabbt i dokumentet, förbi alla vackra, men i praktiken meningslösa, ord. âDNAâ âDigital nĂ€rvaroâ B2Bâ âB2Câ. Det Ă€r tydligt att 2022 Ă€r marknadsavdelningens Ă„r pĂ„ Sunlight. Utvecklingsavdelningen har fĂ„tt nöja sig med att designa bilarnas nya dekor och ny fĂ€rgskala. Och det Ă€r inget negativt. Sunlight har ett mycket starkt modellprogram utan luckor, totalt 22 modeller (35 om man rĂ€knar att mĂ„nga finns i Adventure Edition).
Med den uppdatering Fiat gjort pÄ basfordonet kommer bilarna kÀnnas frÀscha minst en sÀsong till.
Men en total brist pÄ nyheter Àr det ÀndÄ inte, som framgÄr av bilderna nedan.
Â
Ny frontmask
De helintegrerade bilarna har fÄtt en ny frontmask med full LED strÄlkastare. Adventure Edition fÄr en lite mer exklusiv grafik Àn standardmodellerna
Popup-tak till Cliff
Sunlights plÄtisar lystrar till modellnamnet Cliff. Den stora nyheten i Är Àr att de fÄr popup-tak som tillval. DÀrmed kan alla modellerna husera en barnfamilj om sÄ önskas. Med popup-tak kallas de Cliff RT (RT = RoofTop). En finess Àr att man med en dragkedja kan lossa tygvÀggarna och fÄ en öppen takterass. SÄ Àven om man aldrig planerar att sova dÀruppe Àr popup-taket en lösning som ökar bilens kompetens.
Â
I bildgalleriet kan du bekanta dig med Cliff, klicka för större bild.