Meny

Husbilsbyggnation

Dags att köpa helintegrerat?

Helintegrerade husbilar är komplicerade att bygga, men ger också tillverkarna mer frihet i planeringen av förarmiljön eftersom originalkupén inte är en del av ekvationen. Ibland

Läs mer »

Vart tog de vägen?

Jag pratar om slideouts i små husbilar. För fem år sedan tog Lippert fram en särskild slideout riktad mot 3,5 tons husbilar, Reimo hade en

Läs mer »

Så byggs husbilar

Kvaliteten är ofta dold Husbilar ser likadana ut för lekmannaögat. Mycket av utrustningen är dessutom densamma och motorerna likaså. När det står 700 000 kronor

Läs mer »

Bakom kulisserna hos Kabe

Tar sikte med stjärnan Att som liten, fristående, tillverkare i Sverige konkurrera med jättekoncernerna i Europa ställer särskilda krav. Man måste ha något unikt att

Läs mer »

Så byggs Autostar

Till Sverige kom Autostar för lite drygt två år sedan. Alltså en ny och relativt okänd aktör. Men i hemlandet Frankrike är de en välkänd

Läs mer »

Fabriksbesök Eura Mobil

Inte en skruv så långt ögat når! Eura Mobils fabrik är troligen den enda där skruvar inte används i tillverkningen av bodelen. Men väl så

Läs mer »

På besök hos Morelo

Målet nått. På fem år har Morelo knaprat åt sig cirka 30 procent av marknaden i det övre premiumsegmentet. För att kunna fortsätta växa och

Läs mer »

Innanför väggarna på SEA

Vad är SEA? En parfym? En GPS? Sjösjukepiller, måhända?  Nej  bokstäverna står för Società Europea Autocaravan. Knappast ett känt namn. Men om jag säger att

Läs mer »